لوله پلی اتیلن را با بالاترین کیفیت و مناسب ترین قیمت از ما بخواهید

تلفنهای مشاوره و تماس : 09126363513

    شما اینجا هستید

    • You are here:
    • خانه > ضریب اطمینان لوله پلی اتیلن

ضریب اطمینان لوله پلی اتیلن

ضریب اطمینان لوله پلی اتیلن

ضریب اطمینان لوله پلی اتیلن یکی از ویژگی هایی می باشد که در جدول مشخصات لوله پلی اتیلن آمده است. ضریب اطمینان لوله پلی اتیلن که در استاندارد ملی ایران و نیز استاندارد DIN آلمان به آن پرداخته شده است درجه ایمنی و اطمینان از طول عمر لوله پلی اتیلن را بیان می نماید . هر چه میزان ضریب اطمینان بالاتر باشد، احتمال آسیب دیدگی لوله پلی اتیلن در فشارهای بالاتر از حد تعیین شده کاهش می یابد.
به عنوان مثال اگر لوله پلی اتیلن با ضریب اطمینان ۱.۲۵ تولید شده باشد، به این معنی است که میزان تحمل واقعی فشار در این لوله پلی اتیلن ۲۵ % بالاتر از میزان فشار اسمی آن در نظر گرفته شده است . مثلاً اگر میزان فشار اسمی لوله پلی اتیلن ۱۰ اتمسفر باشد، تحمل اسمی فشار آن ۱۲.۵ اتمسفر می باشد.

لوله پلی اتیلن

ضریب اطمینان تعریف شده در جدول استاندارد لوله پلی اتیلن به صورت ۱.۲۵ – ۱.۶ و ۲ می باشد، برای موارد عمومی استفاده لوله پلی اتیلن از ضرایب ۱.۲۵ و در مواردی که حساسیت بالاتری وجود دارد مانند خطوط انتقال اصلی و یا خطوط آتش نشانی از ضرایب ۱.۶ و ۲ استفاده می شود .

توجه شود که برای انتخاب لوله پلی اتیلن ابتدا باید فشار اسمی لوله تعیین شود و سپس بر اساس ضریب اطمینان مورد نیاز لوله پلی اتیلن مورد نظر انتخاب شود. تبدیل فشار اسمی با ضرب نمودن مقدار عددی ضریب اطمینان در مقدار فشار تحمل اسمی و سپس انتخاب لوله پلی اتیلن کار نادرستی می باشد. به عنوان مثال اگر لوله با تحمل فشار اسمی ۱۲.۵ اتمسفر نیاز داریم، کار غلطی است که لوله با فشار ۱۰ اتمسفر و ضریب اطمینان ۱.۲۵ انتخاب نماییم. باید لوله پلی اتیلن با تحمل فشار اسمی ۱۲.۵ و ضریب اطمینان مورد نیاز را انتخاب نماییم.

دقت شود که ضخامت و وزن لوله پلی اتیلن با ضرایب اطمینان مختلف متفاوت است و در زمان طراحی و عقد قرارداد اجرا می بایست این موضوع مشخص شده و مشخصات لوله پلی اتیلن به طور کامل ذکر شود.
 

مقالات: 

افزودن دیدگاه جدید

Filtered HTML

  • نشانی صفحه‌ها وب و پست الکترونیک بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • تگ‌های HTML مجاز: <a> <em> <strong> <cite> <blockquote> <code> <ul> <ol> <li> <dl> <dt> <dd>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.

Plain text

  • No HTML tags allowed.
  • نشانی صفحه‌ها وب و پست الکترونیک بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.